پاکسازی اقیانوس ها به روشی تازه
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت Seabin راه حل تازه ای را برای پاکسازی اقیانوس ها ابداع کرده است. تیمی متشکل از چند کارشناس موفق شده اند سطل زباله ای را بسازند که می تواند روی آب شناور بماند و به صورت خودکار زباله های موجود در سطح آب را جمع آوری کند. این شرکت هدف خود از ساخت این سطل زباله را اینطور اعلام کرده طراحی فروشگاه اینترنتی که با قرار دادن آن در کنار کشتی های تفریحی، اسکله های گردشگری و سایر نقاطی که انسان ها در نزدیکی دریا تجمع دارند می توان از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری کرد. Seabin روی این مناطق تمرکز دارد چرا که تردد زیاد قایق ها به همراه وزش باد و امواج همگی باعث می شوند زباله های زیادی در چنین مکان هایی انباشته شود.

 

این سطل های شناور از طریق لوله هایی به یک پمپ آب در ساحل متصل هستند. این پمپ باعث مکیده شدن اب در این سطل ها می شود. آب از میان این سطل ها عبور می کند و فیلتری که در انتهای آن قرار دارد زباله های موجود در آب را در سطل جمع می کند. آب پس از خروج از سطل از طریق شبکه لوله ای به ساحل منتقل می شود و از آلودگی های نفتی پاک می شود. آب پس از تصفیه دوباره به دریا باز می گردد. این سیستم می تواند به طور بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته کار کند. طراحی آن طوری انجام شده که تخلیه مخزن زباله به راحتی و توسط یک نفر انجام می شود.
Seabin امیدوار است این فناوری بتواند به کسانی کمک کند که به صورت دستی و با مشقت بسیار به پاکسازی سطح دریاها می پردازند. اگرچه این روش و علاوه بر آن، قایق هایی که زباله ها را با تور جمع آوری می کنند همگی به نوع خود موثر هستند، ولی هیچ یک به اندازه Seabin کارآمد نیستند. کار با قایق های جمع آوری زباله هزینه بالایی دارد و افرادی که زباله را به صورت دستی جمع آوری می کنند نیز تاکنون موفقیت چندانی نداشته اند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: